Aromamarketing jest dużą bronią w walce z niezdecydowanymi osobami . Osoby, które wchodzą do marketu gdzie wydziela się ładny zapach, koniecznie chcą w nim zostać. Jak wiadomo, marketingowcy wykorzystują niejeden zmysł do tego, aby przekazać atmosferę. Ładna kolorysty, przyjemna muzyka, więc dlaczego nie spróbować z ekstraktami ?

Markety z perfumami to idealne miejsce na wykorzystanie aromatyzacji a więc eksperymentu mającego cel na roznoszeniu pewnej woni zapachów. Najczęściej są to bardzo delikatne zapachy, które uspokajają i budzą nasz umysł. Dzięki temu możesz czuć się przyjemnie a to sprzyja zakupom .

Są miejsca w których zapach nie powinien być odczuwalny , ponieważ działa to na niekorzyść zakupów . Często są to sklepy z ubraniami lub z jedzeniem . Nikt nie przepada za zapachem chińskich zabawek lub za zapachem ryby. Do tego właśnie celu stosuje się pewien zabieg, który nazywa się neutralizacja zapachów Polega on na niczym innym jak na pozbyciu się drażliwych woni.

Zabudowanie do którego przyjmuje się klientów, powinno być w każdym calu dopracowane. Nie możemy pozwolić sobie na brzydkie zapachy , ponieważ byłby to marketingowy cios poniżej pasa. Zmysł węchu jest ogromnie silnym zmysłem. Dlatego właśnie wykorzystuje się aromamarketing czyli zabieg polegający na rozpyleniu przyjemnych zapachów w danym miejscu .

Jak wchodzisz do zatłoczonego miejsca , w którym panuje szara kolorystyka i ponury klimat, nie ma tam żadnej muzyki, to nagle tracisz zapał do kupienia czegoś . Co innego, gdy znajdujesz się w sklepie który ładnie pachnie. To właśnie jest aromamarketing dzięki zapachom można zmusić klientów do zostania w sklepie jak najdłużej, a co za tym idzie?

Do ustalenia zapachów w miejscach, jakie przeznaczone są jako przestrzeń zakupowa , stosuje się zabiegi, które wyznacza marketing zapachowy Jest to taki dział promocji, który świetnie zna zapachy i ich oddziaływanie na osoby . Naukowcy udowodnili, że są zapachy które nas denerwują , ale także uspokajają i mobilizują do nabywania .