Działy marketingu zazwyczaj chcą, aby strona www firmy przyciągała i angażowała więcej potencjalnych klientów, generowała więcej potencjalnych klientów, lepiej wspierała markę firmy lub zwiększała świadomość.

Niektóre typowe cele marketingowe witryn internetowych obejmują:

1. Generuj więcej kwalifikowanych potencjalnych klientów

Jest to prawdopodobnie najpopularniejszy cel witryn biznesowych. Witryna, strona www firmy powinna generować leady. Ten cel jest najlepszy dla firm, które chcą zdobyć więcej potencjalnych klientów poprzez poprawę wyników marketingowych swojej witryny. Aby zmierzyć wzrost, zaleca się ustawienie procentowego wzrostu, a nie bezwzględnej liczby potencjalnych klientów. Uwzględnia to miesięczne wahania ruchu i umożliwia miarodajne porównania historyczne. Upewnij się również, że śledzisz kwalifikowanych potencjalnych klientów w porównaniu z ogólną liczbą potencjalnych klientów i ustal specyfikacje, co jest uważane za kwalifikowany namiar. W ten sposób zmierzysz również jakość pozyskiwanych potencjalnych klientów.

Przykład: Zwiększenie miesięcznej liczby kwalifikowanych potencjalnych klientów o 20% (kwalifikowany potencjalny klient: decydent; siedziba główna firmy w danym mieście).

2. Popraw współczynnik konwersji potencjalnych klientów

Mierzy zdolność witryny do przechwytywania informacji o odwiedzającym i przekształcania ich w potencjalnego klienta (mierzony jako odsetek odwiedzających witrynę, którzy stają się potencjalnymi klientami). Ten cel jest dobry dla firm, które chcą skupić się na zdolności witryny do konwersji i jest świetnym celem dla kampanii marketingowych przychodzących (treści). Ten cel może również pomóc w mierzeniu zmian w jakości ruchu. W przypadku tego typu celu ważne jest, aby znać aktualny współczynnik konwersji witryny. W ten sposób możesz określić realistyczny wzrost procentowy.

Przykład: Zwiększ współczynnik konwersji witryny o 5% (przy takim samym ruchu).

3. Zwiększ świadomość

Ten cel pozwala mierzyć skuteczność witryny w informowaniu użytkowników o nowych produktach lub usługach, podczas gdy niekoniecznie „sprzedajesz” online. Działa to dobrze w przypadku witryn internetowych, które służą celom informacyjnym, ale niekoniecznie muszą generować potencjalnych klientów ani przechwytywać informacji, takich jak: mikrowitryny przedstawiające nowe produkty, witryny polityczne i rządowe lub witryny non-profit poświęcone podnoszeniu świadomości na temat określonych przyczyna. Jedynym wiarygodnym sposobem pomiaru tego celu jest ankietowanie użytkowników przed i po przeprojektowaniu na temat tego, jak dobrze rozumieją nowy produkt lub usługę (marki) lub przyczynę (organizacje non-profit).

Przykład: Popraw świadomość nowego produktu o 10% (mierzone ankietą przed i po)