Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wejście do branży e-commerce. Sklepów internetowych przybywa, a odbiorcy coraz częściej decydują się na robienie zakupów online. Analiza przeprowadzona w 2021 przez PwC wskazuje, że rynek e-commerce w Polsce został wyceniony na blisko 100 miliardów złotych. Nic dziwnego więc, że branża ta przyciąga coraz więcej właścicieli firm. Jeśli Ty też chcesz rozpocząć przygodę ze sprzedażą produktów w Internecie, z treści tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto założyć sklep internetowy i kto może go dla Ciebie stworzyć!

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce kwitnie, a sklepów internetowych stale przybywa. Co przekonuje ludzi do zakładania własnego e-sklepu? Jakie korzyści płyną z jego posiadania?

  • niższe koszty prowadzenia działalności

Przedsiębiorcy, mając wybór między sklepem stacjonarnym, a sklepem internetowym, coraz chętniej decydują się na sprzedaż swoich produktów online. Wynika to w dużej mierze z faktu, że koszty prowadzenia takiej działalności są zdecydowanie niższe. Prowadząc swój e-sklep, nie musisz martwić się o koszty wynajmu lokalu lub zatrudnianie wielu pracowników. Wejście do branży e-commerce to przede wszystkim stworzenie strony WWW i zabezpieczenie jej certyfikatem SSL, zakup domeny, stworzenie regulaminu i zatrudnienie specjalisty, który zajmie się fachową obsługą Twojego e-sklepu.

  • możliwość taniego wejścia na rynek

Wejście do branży e-commerce jest niezwykle proste. Z racji na jej rosnącą popularność, powstaje coraz więcej platform umożliwiających zbudowanie własnego e-sklepu od podstaw. Co więcej, istnieją modele sprzedażowe takie jak dropshipping, które nie wymagają od Ciebie chociażby magazynowania towaru.

  • dostęp do oferty 24/7

Prowadząc sklep internetowy, umożliwiasz swoim potencjalnym klientom robienie zakupów o każdej porze dnia. Twoi obecni klienci z pewnością docenią fakt, że nie muszą dostosowywać się do godzin otwarcia Twojego sklepu stacjonarnego w celu zakupienia Twoich produktów.

  • możliwość sprzedaży wielokanałowej

E-sklep jest także świetnym wsparciem sklepu stacjonarnego. Internet może szybko stać się dodatkowym kanałem sprzedażowym, a co za tym idzie, Twój biznes może znacząco poprawić wskaźniki sprzedaży.

  • nieograniczony zasięg sprzedaży

Prowadząc sklep internetowy, nie musisz ograniczać się jedynie do rynku lokalnego. E-sklep umożliwia ekspozycję firmy i jej asortymentu dla klientów z całego kraju – takie rozwiązanie zdecydowanie może poprawić wskaźniki sprzedażowe Twojej firmy.

  • łatwy i szybki kontakt z klientem

Sklep internetowy umożliwia także budowanie relacji z klientami. Utrzymując kontakt z odbiorcą, budujesz wizerunek firmy i zaufanie klienta względem marki. Najpopularniejszym obecnie narzędziem umożliwiającym komunikację klienta z firmą jest czater, czyli czat na żywo z konsultantem firmy.

Wejście do branży e-commerce jest korzystne zarówno finansowo, jak i logistycznie. Co więcej, na korzyści płynące z posiadania własnego e-sklepu może liczyć zarówno początkujący przedsiębiorca, jak i właściciel sklepu stacjonarnego, który poszukuje nowych kanałów sprzedażowych.

Kiedy zdecydować się na własny e-sklep?

Decydując o tym, kiedy założyć własny sklep internetowy, warto wziąć pod uwagę kwestie prawne. Jeśli nie posiadasz jeszcze zarejestrowanej działalności, możesz wykorzystać swój czas na przygotowanie biznesplanu i analizę rynku – możesz sprawdzić bowiem jakie produkty cieszą się dużym zainteresowaniem. To istotne, ponieważ niektóre produkty są opodatkowane w inny sposób niż pozostałe.

Jeśli już posiadasz działalność i prowadzisz np. sklep stacjonarny, to otwarcie sklepu internetowego jest świetnym pomysłem. Im szybciej to zrobisz, tym więcej zyskasz – e-sklep stanie się Twoim kolejnym kanałem sprzedażowym, który pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż. W przypadku całkowitego przeniesienia firmy do Internetu, zaoszczędzisz także pieniądze, których dotychczas używałeś do opłacania pracowników i wynajmowania lokalu. Zachowaj jednak przestrzeń magazynową lub skorzystaj z innych, popularnych obecnie form logistycznych, np. dropshippingu.

FILM – Jak zacząć sprzedawać przez Internet?

Kto tworzy sklepy internetowe?

Tworzeniem sklepów internetowych zajmują się m.in. agencje interaktywne. Jedną z nich jest agencja marketingowa WeNet. Decydując się na taką współpracę, masz gwarancję profesjonalnie wykonanego e-sklepu, który będzie dostosowany do Twoich potrzeb i oczekiwań Twoich potencjalnych klientów. Współpraca z agencją to także pełen pakiet korzyści. Możesz bowiem liczyć na:

● budowę sklepu internetowego zgodnie z zasadami SEO

● utrzymanie ciągłości i bezpieczeństwa sklepu

● wprowadzanie przez specjalistów inteligentnych rozwiązań sprzedażowych

● podpowiedzi, jak rozwijać firmę online

Dużą zaletą współpracy z agencją WeNet jest także pełna transparentność całego procesu. Co to oznacza? Na każdym etapie tworzenia Twojego sklepu internetowego będziesz otrzymywał raport z przebiegu prac. Jakie więc są etapy tworzenia e-sklepu przez specjalistów?

  1. Analiza potrzeb i oczekiwań klienta
  2. Analiza danych i szybka wycena
  3. Budowa i instalacja e-sklepu
  4. Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi
  5. Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek
  6. Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Jeśli chcesz rozpocząć swój własny biznes i zostać posiadaczem profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego, który będzie przynosił zyski, nie zwlekaj! Już dziś wejdź na WeNet.pl i zamów bezpłatną wycenę, a już niedługo będziesz mógł zarabiać w branży e-commerce!