Przeczytaj cały artykuł lub  zobacz WSZYSTKIE OFERTY I KREDYTY BANKOWE W JEDNYM MIEJCU.

Bank, jako poważny gracz rynkowy, ale również jako strategiczna firma i instytucja, wymaga wprowadzania częstych promocji na swoje usługi i produkty finansowe (kredyty, konta osobiste, lokaty terminowe). Super niskie oprocentowanie kredytu, pożyczka bez prowizji, obniżona marża, raty zero procent, pewny zysk – takimi sloganami kuszą klientów instytucje finansowe. Banki stosują także okresowe promocje po uruchomieniu nowej usługi, gdzie na kilka miesięcy klient otrzymuje preferencyjne warunki promocyjne, a następnie usługa przyjmuje charakter standardowy.

Banki obsługują każdy profil klienta (firmy, instytucje publiczne, fundacje, osoby dorosłe i młodzież) i marketingowo różnicują dla nich swoją ofertę. Wiele banków oferuje „najtańsze kredyty”, do tego zero formalności kredytowych, albo kredyt na dowód, czy bez poręczycieli. Dla ilustracji – dokonując płatności kartą kredytową, możesz odebrać zniżkę w wysokości 100zł na dowolną wycieczkę w danym biurze podróży – ta przykładowa promocja jest jedną z wielu tysięcy, które zostały zaoferowane na rynku. Nie sposób w kilku zdaniach streścić tak potężny obszar marketingowy jak promocje bankowe. Serwis ofertypromocje.pl zaprasza do przeglądu zebranych promocji finansowych i kredytowych. Serwis zaprasza również do przeglądu aktualnej oferty bankowej i kredytowej – zobacz WSZYSTKIE OFERTY I KREDYTY BANKOWE W JEDNYM MIEJCU.

Produktem bankowym, chociaż nie wszystkie banki mają go w swojej ofercie, są także usługi o charakterze konsultingu inwestycyjnego, czyli na przykład prowadzenie rachunków inwestycyjnych, czy doradztwo maklerskie w zakresie obrotu akcjami lub innymi papierami wartościowymi. Strategicznym produktem bankowym w ostatnich kilku latach stały się karty kredytowe, a ich oferta i prezentacja w zasadzie musi zostać oparta o częste promocje. Dostęp do konta osobistego przez Internet to już nie innowacja, to już konieczny standard i prawdopodobnie wszystkie banki mają to w swojej ofercie. Wiele banków reklamuje się, że oferuje kredyt hipoteczny bez prowizji, niższe marże kredytów mieszkaniowych, atrakcyjny leasing, tani kredyt samochodowy, czy pożyczkę gotówkową w 15 minut i na dowód. Niektóre banki stosują progresywne oprocentowanie lokat czy rachunków oszczędnościowych. Im wyższa jest kwota inwestycji, tym wyższe jest oprocentowanie.

Banki jako instytucje finansowe szczególnego zaufania publicznego muszą starannie i stale aktualizować swoją ofertę promocyjną. Nawet jeśli klient nie skorzysta z dzisiejszej oferty danego banku, to na przyszłość może zapamiętać że ten określony bank oferował bardzo atrakcyjne i preferencyjne warunki. Oczywiste jest że każdy konsument to potencjalny klient na lata, może dziś zainteresowany jest tylko skromnym kontem osobistym, ale za kilka lat na przykład pojawi się potrzeba wzięcia kredytu mieszkaniowego, konsolidacyjnego, leasing dla firm, czy też otwarcia kredytowej linii inwestycyjnej na prowadzenie działalności gospodarczej.


Ryszard Krupiński

Analityk rynku nieruchomości i kredytów bankowych

moderator serwisu www.ofertypromocje.pl