Prawie każda firma  przenosi swoją działalność do Internetu, w ostatnich latach jest to zjawisko masowe. Okoliczności społeczne i epidemiologiczne zmusiły nas do tego, aby większość spraw załatwiać zdalnie i to właśnie w sieci szukać odpowiedzi na nasze potrzeby. To dlatego sklep, który chce przetrwać i zarabiać musi oferować swoje produkty online. W obliczu stale rosnącej konkurencji ważne jest skuteczne pozycjonowanie własnego sklepu internetowego tak, aby była ona widoczna dla potencjalnych klientów. Jak się za to zabrać?

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych – co zrobić aby wyszukiwarki pokochały Twój biznes?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Już na etapie projektowania strony sklepu internetowego warto zainwestować w profesjonalne usługi seo. Dlaczego to takie ważne? Dobry specjalista od pozycjonowania pomoże wybrać taką nazwę domeny, która będzie prosta, chwytliwa, a przede wszystkim przyjazna wyszukiwarkom. Na tym etapie ważny jest również wybór protokołu http lub https, który przyczynia się do bezpieczeństwa danych oraz zawieranych transakcji.

Kolejną istotną kwestią jest przemyślany projekt witryny internetowej. Łatwe i intuicyjne nawigowanie jest ważne nie tylko dla potencjalnych klientów, ale również przyczynia się do tego, że roboty wyszukiwarek uznają stronę za wartościową. Specjalista seo już na etapie wstępnego projektu pomoże podzielić stronę na logiczne kategorie, tak aby do interesującego produktu można było dostać się za pomocą 1-2 kliknięć.

Skuteczne pozycjonowanie jest zależne od wartościowych treści

Widoczny dla wyszukiwarek sklep internetowy powinien posiadać na swojej stornie znacznie więcej niż oferowane produkty. Wysoka pozycja w wyszukiwaniach będzie zależała od całości wartościowych treści o odpowiedniej strukturze. Niezwykle ważne jest, aby już na początku określić główne i poboczne słowa klucze, które będą pracowały na pozycję danej witryny. Są to najczęściej wyszukiwane frazy z zakresu konkretnej branży. Specjalista od pozycjonowania będzie dysponował odpowiednią wiedzą i narzędziami aby je wyodrębnić.

Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie opisów kategorii i produktów, zawierających najważniejsze słowa kluczowe. Logicznie wydzielone i spójne kategorie produktów powinny zawierać opisy w zakresie 2000-3000 znaków ze spacjami zgodne ze standardami seo. Są one ważne nie tylko dla klientów, ale przede wszystkim dla wyszukiwarek, którym trzeba pokazać, na jakie zapytanie mają wyświetlać daną witrynę. Istotne jest również przygotowanie opisu każdego produktu, znajdującego się w ofercie sklepu. Tu trzeba wczuć się w rolę sprzedawcy, opisującego przedmiot, którego klient nie może fizycznie dotknąć. Opisy produktów muszą być przede wszystkim atrakcyjne dla ludzi, jednak również wyszukiwarki powinny znaleźć w nich frazy kluczowe dla pozycjonowania.

Dlaczego warto inwestować w usługi seo?

Każdy sklep internetowy musi zmierzyć się z ogromną i stale rosnącą konkurencją w swojej branży. To dlatego całość działań, prowadzących do wysokiego pozycjonowania jest tak ważna, a profesjonalne usługi seo są na wagę złota. Jest wiele argumentów, aby w nie zainwestować:

  • poprawna budowa sklepu internetowego już od podstaw,
  • wybór najważniejszych słów kluczowych,
  • zaprojektowanie witryny przyjaznej klientom i wyszukiwarkom,
  • tworzenie i aktualizowanie treści zgodnych z zasadami seo.

Profesjonalny specjalista z zakresu pozycjonowania będzie stale czuwał nad tym, aby internetowy biznes nie zaginął w przepastnych czeluściach sieci.

Obecnie w internecie można kupić wszystko i nowo stawiany sklep prawdopodobnie będzie jednym wielu w danej branży. Wypracowanie mu wysokiej pozycji w wyszukiwarkach to czasochłonny proces. Warto rozpocząć go już na początku internetowej działalności, aby jak najszybciej cieszyć się efektami skutecznego pozycjonowania.