Zwolenników zakupów w internecie jest tyle co ich przeciwników. Niewątpliwą zaletą jest oszczędność czasu. Zakupy robimy w domu, bez kolejek, możemy wszystko dokładnie, spokojnie obejrzeć, znaleźć najlepszą cenę.

Niestety nie mogą to być zakupy na „ostatnią chwilę”. Zostaną do nas bowiem dostarczone najwcześniej na drugi lub nawet trzeci dzień po realizacji zakupu. Nawet te sklepy, które dowożą zakupy do domu swoim samochodem, terminy najczęściej mają odległe (za 2-3 dni). Nie sprawdzimy też świeżości towaru (jeśli chodzi o żywność), ani nie przemierzymy ubrań (a jak wiadomo każda firma ma inną „rozmiarówkę”). Oczywiście ubrania można przymierzyć i ewentualnie odesłać. Mamy na to 14 dni kalendarzowych. Do tego trzeba mieć cierpliwość, aby zajmować się zwrotem towaru. Niektóre duże sklepy starają się maksymalnie ułatwić zwrot towaru. Towar jest zabierany przez kuriera i nie musimy się niczym martwić. Z żywnością jest nieco inaczej. Jeśli sklep dowozi osobiście towar, można go nie przyjąć. Gorzej jeśli zakupy robiliśmy w odległym miejscu.

Wszelkie portale aukcyjne noszą ze sobą również pewne ryzyko. Jest dużo oszustów w sieci i można dostać parę ziemniaków zamiast wymarzonego telefonu. Ciężko potem udowodnić, że to nie my próbujemy wyłudzić drugi egzemplarz.

Może interesują Ciebie porady na każdy temat  – http://www.poradniki24h.pl/ – zapraszamy.

Niektórzy (zwłaszcza panie) po prostu lubią „chodzić po sklepach” i zakupy w sieci nie są dla nich interesujące. Dużo osób lubi widzieć co kupuje i kieruje się aktualną promocją w sklepie czy zachcianką. Jeśli kupimy coś w „zwykłym sklepie” i zmienimy zdanie, nie mamy najczęściej już możliwości zwrotu. Tylko duże sieciówki przyzwyczaiły klientów do takiej opcji. Zaletą i jednocześnie czasem wadą jest mnogość ofert w internecie. Oczywiście jest dobrze gdy mamy duży wybór, bo możemy wybrać nam odpowiadającą ofertę, ale czasem ich mnogość nas przytłacza. Nie mamy ochoty wszystkiego oglądać a boimy się, że któraś z nieoglądanych ofert będzie lepsza, towar ładniejszy itp. Ten dyskomfort powoduje w końcu, że nie kupujemy nic. Łatwiej jest wybrać z 5 rzeczy, niż ze 100. Reasumując jeśli wiemy konkretnie co chcemy kupić i nam się nie śpieszy warto kupować w internecie, bo można uzyskać lepszą cenę, w innym przypadku lepszy jest sklep „stacjonarny”.