Wiele osób używa terminów „agencja reklamowa” i „agencja kreatywna” zamiennie, podczas gdy w rzeczywistości istnieje między nimi różnica. Agencja reklamowa koncentruje się na pomaganiu firmom w wydobyciu swojej nazwy za pomocą reklam telewizyjnych, reklam na billboardach i innych form mediów.

Agencja kreatywna może również korzystać z tych form reklamy, ale skupia się na brandingu i marketingu, wykorzystując projektowanie graficzne, projektowanie stron internetowych, public relations, produkcję wideo itp.

Agencja kreatywna skupi się na czterech głównych aspektach usług marketingowych. Przyjrzyjmy się im bliżej.

  1. Usługi strategiczne

Usługi strategiczne obejmują opracowanie planu promocji Twojej firmy w społeczeństwie. Aby stworzyć skuteczną strategię, agencje będą badać i analizować obecną pozycję Twojej firmy, potencjalnych konsumentów i konkurencję. Gdy już dokładnie zrozumieją, co robisz i kto będzie widział ich pracę, mogą zacząć formułować plan marketingowy, który zmaksymalizuje Twoje wysiłki.

Oto kilka sposobów, w jakie agencje kreatywne korzystają z usług strategicznych:

  • Strategia reklamowa
  • Strategia marki
  • Strategia treści
  • Strategia marketingowa
  • Strategia mediów społecznościowych
  1. Pomiar i analiza

Dzisiejszy świat marketingu jest niezwykle oparty na danych. Agencje kreatywne wykorzystują wszystkie informacje, jakie mogą znaleźć, aby pozyskać i utrzymać klientów. Mogą stworzyć cel dla Twojej firmy, a następnie określić, do ilu klientów trzeba dotrzeć, aby Twoja firma osiągnęła zysk, a po ustaleniu tych celów określą, które metody reklamy są najskuteczniejsze i najtańsze. Wdrożą również systemy śledzenia i raportowania, aby Twoja firma mogła skutecznie mierzyć swoje postępy.

  1. Usługi tworzenia treści

Jednym z głównych celów agencji kreatywnej jest stworzenie i utrzymanie Twojej marki. Będą mogli twórczo opowiedzieć Twoją historię za pośrednictwem mediów cyfrowych lub drukowanych, dzięki czemu będziesz mógł dalej budować na tym, co sprawia, że ​​Twoja firma jest wyjątkowa od innych w Twojej branży.

Agencje kreatywne specjalizują się w kilku różnych rodzajach usług tworzenia treści, które obejmują:

  • Raporty bieżące
  • Studium przypadku
  • Wizualizacja danych
  • Blogi i artykuły
  • Projekt graficzny
  • Film animowany
  • Infografika
  • Fotografia
  • Mikrotreść
  • Projektowanie i tworzenie stron internetowych
  1. Usługi komunikacyjne

Agencje kreatywne mogą pomagać firmom, dostarczając kreatywne treści na ich stronę internetową, konta w mediach społecznościowych i inne formy komunikacji cyfrowej. Będą tworzyć wezwania do działania, posty na blogu, obrazy, filmy, animacje lub inne kreatywne wizualizacje, które pomogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników w Twojej witrynie i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Rodzaje projektów, które agencje kreatywne mogą realizować w ramach usług komunikacyjnych obejmują:

  • Media społecznościowe
  • Kampanie e-mailowe
  • Optymalizacja SEO
  • Fotografia produktowa
  • projektowanie stron

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Kreowanie wizerunku marki, kompleksowe wspieranie swoich klientów dzięki wykorzystaniu kompetencji i doświadczenia projektantów komunikacji. Aktywność w formie usług obejmujących wszelakie cechy marketingu określa się jako marketing 360° to tym zajmują się tego typu agencje.